Wednesday, July 1, 2009

Konsert Satu-Dato' Siti Nurhaliza di Istana Budaya
















Dah lama kita tak tengok konsert solo Dato’ Siti Nurhaliza. Dan… setelah sekian lama, peminat akan dapat menyaksikan Konsert SATU Dato’ Siti Nurhaliza di Istana Budaya pada 26 hingga 28 Jun 2009. Dengan konsep ‘theatherical’ yang diketengahkan oleh Pat Ibrahim sebagai pengarah konsert dan Aubrey Suwito sebagai pengarah muzik.
Konsert solo eksklusif bertujuan amal ini dianjurkan oleh Yayasan Nurjiwa dan diterbitkan oleh Siti Nurhaliza Productions (M) Sdn Bhd dan bertemakan SATU yang diilhamkan dari saranan Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 berinspirasikan SATU MALAYSIA.

Mungkin juga kata SATU dipilih untuk menggantikan perkataan SOLO. Satu juga bakal menyatukan semua elemen yang dipersembahkan di pentas menjadi satu, muzik, efek tarian, visual, grafik, koreografi dan teknikal. Pendek kata, Dato’ Siti Nurhaliza bakal merealisasikan impiannya untuk buat konsert seperti konsert Celine Dion yang menjadi idolanya.
Lebih kurang 30 buah lagu akan dinyanyikan di mana setiap lagu ada segmen yang punya cerita tersendiri. Penggunaan LED skrin canggih dan kreativiti inovatif dari sudut pementasan juga akan memberikan impak dalam persembahan penyanyi popular ini.
Hasil kutipan daripada konsert amal ini akan dihulurkan kepada badan kebajikan yang akan dipilih kelak. Kepada peminat yang tidak sempat untuk menonton secara live, rakaman konsert akan dibuat dalam bentuk DVD dan CD. Juga kepada anda yang ingin menghulurkan sumbangan ikhlas, bolehlah berbuat demikian. Hulurkan sumbangan anda ke akaun Yayasan Nurjiwa, no. akaun: 514486106455. Maybank Mid Valley. Fax: 0322877339.
Dato’ Siti Nurhaliza telah hadir di majlis sidang media Konsert SATU di Istana Budaya pada jam 3 petang tadi dengan mengenakan busana cantik.

No comments:

Post a Comment