Wednesday, July 29, 2009

Gambar Bogel-Mawi Enggan Lapor Polis


PELBAGAI bentuk kontroversi serta dugaan yang melanda anak kelahiran Felda Taib Andak, Kota Tinggi Johor ini sejak bergelar artis bermula pada pertengahan 2005. Ada saja berita negatif dan gosip liar yang dikaitkan dengan dirinya apatagh lagi ketika beliau belum berkahwin. Sejak hari pertama bergelar Juara Akademi Fantasia musim ketiga, kontroversi putus tunang, bercinta sehinggalah dia mendirikan rumah tangga. Kini, selepas lebih enam bulan bergelar suami kepada pelakon yang juga model, Ekin, timbul pula cerita panas membabitkan pengedaran meluas gambar aksi bogel seorang pemuda yang seiras wajahnya di ruang siber. Sungguh mengejutkan apabila gambar bogel yang seiras wajah Raja SMS, Asmawi Ani atau Mawi itu bukan saja tersebar secara meluas di internet tetapi dalam bentuk Sistem Pesanan Multimedia (MMS) menerusi telefon bimbit. Harus diakui, ramai peminat terkejut dengan pendedahan gambar itu menerusi media massa kerana wajah yang dipapaerkan dalam gambar itu adalah wajah mawi tetapi badannya milik orang lain yang dipaparkan menerusi teknik imej pertindihan (superimposed).
Ketika dihubungi B*Pop Khamis lalu bagi mengulas penyebaran gambar bogel MMS yang dikaitkan dengan dirinya, reaksi Mawi memang tidak disangkakan kerana dia ketawa besar.

pada masa itu, penyanyi yang pernah tiga kali bergelar Bintang Paling Popular itu mengakui dia langsung tidak terkejut, malah, dia ketawa secara spontan dan ketawanya itu berpanjangan sambil menyifatkan gambar itu memang kelakar dan menafikan imej lelaki bogel dalam MMS itu bukan dirinya. Ketika itu, Mawi yang sedang menikmati makan malam di rumah bersama Ekin menjelaskan memang dia sudah tahu bmengenai kewujudan imej lelaki bolgel yang menyerupai dirinya itu sejak beberapa bulan lalu. “Isu mengenai gambar ini sebenarnya cerita lama, saya sendiri hampir terlupa mengenainya. Rasanya pertama kali saya melihat gambar ini sekitar dua tahun lalu bila seseorang menunjukkan kepada saya... tidak sangka pula ia timbul semula sekarang selepas saya berkahwin dan mula aktif menerbitkan program untuk stesen televisyen kebelakangan ini,” katanya sambil tergelak lagi. Tambah Mawi lagi, dia yang kini sedang sibuk dengan promosi filem terbitan KRU Studios berjudul Jin Notti di samping Fara Fauzana juga berasa pelik kerana sepanjang mengetahui kewujudan gambar aksi bogel itu yang mula tersebar sejak dua tahun lalu, langsung tiada pengamal media atau wartawan hiburan datang meminta komen daripadanya, mahupun mendapatkan maklum balas beliau mengenai isu berkenaan sehinggalah dihubungi B*Pop. Ditanya sama ada Mawi pernah membuat laporan polis mengenai gambar bogel itu bertujuan untuk siasatan serta menghentikan pengedarannya secara berleluasa, Mawi menjawab: “Saya langsung tidak terfikir hingga ke peringkat itu...” Mawi akui, tidak berminat untuk melayan isu gambar bogel itu memandangkan gambar lelaki bogel yang didakwa itu bukan dirinya meskipun ia adalah imej wajahnya.
“Hakikatnya kalau sudah gambar itu bukan saya, buat apa saya perlu melatah dan kecoh tidak tentu pasal. Gambar itu orang buat dengan letak muka saya. Biarkanlah saja mereka, kalau dilayan pun tidak akan ke mana, entah badan lelaki dari negara mana mereka ambil.., ” katanya lagi yang juga baru selesai penggambaran filem Magika juga terbitan KRU Studios. “Kkalau orang tengok betul-betul pun akan tahu itu bukan saya, entah gambar lelaki mana mereka ambil selepas itu dengan menggunakan teknik superimposed meletakkan wajah saya. Saya memang tidak terkejut langsung bahkan merasa amat geli hati melihat gambar itu,” katanya yang masih dalam ketawa kecil. Dalam perkembangan lain, selain mengembangkan kerjaya seni dengan pembabitan dalam seni lakon, Mawi juga sibuk menerbitkan program TV bersempena Aidilfitri ini menerusi syarikat miliknya, MW Entertainment. “Saya tetap tidak melupakan kerjaya seni nyanyian saya kerana akan menerbitkan album bertemakan lagu raya yang akan berada di pasaran tidak lama lagi,” katanya.

No comments:

Post a Comment